Як ветеранам і ветеранкам отримати більше безоплатних медичних послуг, а лікарям — доплату за допомогу Захисникам і Захисницям України.

❓ Хто зможе скористатися:
учасники бойових дій, що зазначені в пунктах 19-25 частини першої статті 6 Закону України
“Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
🔹 особи з інвалідністю внаслідок війни, що зазначені в пунктах 11-16 частини другої статті 7
Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
❓ Які саме безоплатні медичні послуги можна отримати:
🔹 індивідуальний план спостереження та лікування, обстеження, діагностика, профілактичні
огляди з урахуванням стану здоров’я ветерана війни, наявних хронічних захворювань, історії хвороби
та приналежності до групи ризику;
🔹 скринінг на стани, пов’язаних із наслідками бойових дій (посттравматичний стресовий розлад
(ПТСР), гіпертонічна хвороба, хронічний больовий синдром, хвороби органів травлення тощо),
надання розширених послуг з психологічної допомоги, психотерапії (супровід пацієнтів з ПТСР та
відстеження динаміки ПТСР), скерування за необхідності на консультації з лікарем-психіатром,
психологом або психотерапевтом (індивідуальна та групова терапія, сесії когнітивно-поведінкової
терапії для роботи з травматичним досвідом, програми управління стресом, тривожністю та депресією)
та подальший супровід та спостереження;
🔹 супровід та лікування хронічних станів і наслідків бойових травм із забезпеченням
своєчасного консультування для подальшого лікування (консультації лікаря ортопеда-травматолога,
лікаря- невролога, лікаря-хірурга тощо). Зокрема, участь у лікуванні хвороб і травм опорно-рухової
системи (артрит, артроз, травми суглобів, а також станів після ампутації кінцівок, догляді за протезами
та куксами);
🔹 виявлення порушень зору та слуху та подальший супровід із забезпеченням своєчасного
консультування та лікування відповідними спеціалістами;
🔹 участь в розробці та виконанні індивідуального плану реабілітації для пацієнтів з
післятравматичними станами (забезпечення консультації лікаря ФРМ для визначення обсягу
реабілітаційних заходів, спеціалізованих вправ для відновлення після травм і захворювань);
🔹 призначення лікарських препаратів для лікування хронічного больового синдрому, а також
для контролю специфічних неврологічних та психоемоційних розладів;
🔹 спостереження та застосування додаткових заходів щодо боротьби з залежностями;
🔹 забезпечення консультації соціального працівника щодо доступу до медичних та соціальних
послуг для отримання інформаційної підтримки про права ветеранів, можливість отримання
додаткових послуг та пільг, організації взаємодії з волонтерськими та громадськими організаціями для
соціальної інтеграції ветеранів, вирішенні житлових та матеріальних питань, адаптації до цивільного
життя.
❓ Де можна отримати послуги та в якій формі:
🔹 за місцем перебування або за допомогою телекомунікацій (якщо дозволяє стан пацієнта).
🔹 в медзакладах, які мають договір на участь у цьому експериментальному проекті.
❓ Як знайти медзаклад:
🔹 уточнити в контакт-центрі НСЗУ за безоплатним номером 16-77.
🔹 запитати безпосередньо у свого сімейного лікаря/терапевта.
🔹 перевірити на дашборді НСЗУ за посиланням
❓ Що потрібно, щоб скористатися послугами?

🔹 мати або укласти декларацію з сімейним лікарем чи терапевтом, який працює у медзакладіучаснику проєкту.
🔹 надати документи, що підтверджують статус ветерана та особисті дані:
1) паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;
2) облікову картку платника податків або серію та номера паспорта (для осіб, які відмовилися від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це
відповідному контролюючому органу і мають відповідну відмітку в паспорті);
3) для осіб, зазначених в абзаці другому пункту 9 цього Порядку, – посвідчення учасника бойових
дій;
4) для осіб, зазначених в абзаці третьому пункту 9 цього Порядку, – посвідчення особи з
інвалідністю внаслідок війни.
🔹 заповнити заяву для отримання медичних послуг.
Як лікарям/медзакладам приєднатися до проєкту та отримувати доплату за медичнупослугу Захисникам і Захисницям України
Роз’яснення щодо принципу оплати послуг, а також щодо правил ведення електронних медичних
записів (далі — ЕМЗ) в електронній системі охорони здоров’я (далі — ЕСОЗ) за пакетом медичних
послуг “Розширені послуги з первинної медичної допомоги окремим категоріям осіб, які захищали
незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України”.
Особливості реалізації експериментального проєкту щодо надання розширених послуг з
первинної медичної допомоги окремим категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та
територіальну цілісність України, визначено в Порядку реалізації експериментального проєкту щодо
надання розширених послуг з первинної медичної допомоги окремим категоріям осіб, які захищали
незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (далі — Порядок), затвердженому
постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2025 року № 140 “Деякі питання реалізації експериментального проєкту щодо надання розширених послуг з первинної медичної допомоги окремим категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України”.
НСЗУ оплачує надані медичні послуги згідно з тарифом та підходами до оплати, визначеними
Порядком.
Відповідно до пункту 6 Порядку учасниками експериментального проєкту є заклади охорони
здоров’я незалежно від форми власності та фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на
провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали із НСЗУ договір про медичне
обслуговування щодо надання розширених послуг з первинної медичної допомоги окремим категоріям
осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, і мають укладений
із НСЗУ договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій за пакетом
медичних послуг “Первинна медична допомога”.
Щодо принципу оплати медичних послуг за пакетом “Розширені послуги з первинної медичної допомоги окремим категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України”
З метою забезпечення своєчасної оплати закладам охорони здоров’я за надання розширених
послуг з первинної медичної допомоги окремим категоріям осіб, які захищали незалежність,
суверенітет та територіальну цілісність України, НСЗУ розробила інструмент для прийому звітів про
надані медичні послуги, інформація з яких буде верифікована із даними ЕСОЗ.
Оплата послуг здійснюється виключно тому учаснику експериментального проєкту, якому
подано декларацію про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу, і яким була надана
відповідна послуга ветерану війни.
Тариф на послуги встановлюється як річна капітаційна ставка в розмірі 647,58 грн на одного
ветерана війни.
❗ Факт надання послуг учасником експериментального проєкту протягом одного місяця
підтверджується шляхом внесення даних до ЕСОЗ, що містять:
1. відмітку про відвідування пацієнтом лікаря або надання послуг;
2. медичний запис із зазначенням діагнозу, обстеження або процедур, що були проведені
пацієнту;
3. інші записи, що відповідають обсягу послуг, визначених Порядком.

Запланована кількість ветеранів війни, яким учасник експериментального проєкту готовий
надати протягом одного місяця послуги, яка включається до запланованої вартості, становить 100 осіб.
Щодо внесення в ЕСОЗ інформації про надання медичної допомоги пацієнтам за пакетом
“Розширені послуги з первинної медичної допомоги окремим категоріям осіб, які захищали
незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України”
На осіб, які підпадають під вимоги до пункту 9 Порядку, створюється окремий епізод типу
“Первинна медична допомога” із назвою “А98 Підтримання здоров’я / профілактика”.
У цьому епізоді будуть обліковуватися взаємодії між пацієнтом і медичним працівником, які
можуть бути прямими (візит в амбулаторію, у пацієнта вдома тощо) або непрямими (методами і
засобами телемедицини в дистанційний спосіб).
При першій взаємодії лікаря з пацієнтом у межах цього епізоду:
у причині звернення — код причини;
у коді діагнозу — “А98 Підтримання здоров’я / профілактика”;
у коді процесу — код з діагностики, скринінгу, профілактики (коди 30-49), ліків, маніпуляції, лікування
(коди 50–59), адміністративних функцій (код 62) та направлення (коди 66–68);
створюється ЕМЗ “План лікування”, в якому зазначаються видані направлення на обстеження та
процедури. Обліковувати зазначені обстеження та процедури можуть як лікарі первинної ланки, так і
виконавці, шляхом створення ЕМЗ “Діагностичний звіт” та ЕМЗ “Процедура”. Коди цих інтервенцій
відповідають НК 026:2021.
При подальших візитах у межах цього епізоду у відмітці про відвідування зазначається “вторинний
візит”, а також вказуються дії, пов’язані з наданням допомоги при станах, викладених у пункті 14
Порядку.
Зазначаємо, що епізоди, які були створені раніше на інші проблеми пацієнта та/або хронічні
захворювання, залишаються відкритими.
У разізвернення пацієнта до сімейного лікаря з приводу стану, на який наявний відкритий епізод,
сімейний лікар може робити записи у двох епізодах, зокрема у вже відкритому епізоді, наприклад, на
хронічне захворювання, де зазначає код причини, діагнозу, код процесу, що стосуються безпосередньо
хронічного захворювання, та в епізоді “А98 Підтримання здоров’я / профілактика”, де вказує коди
обстеження пацієнта та коди процесу, що стосуються розширеного обстеження, лікування та
профілактичних заходів при станах, викладених у пункті 14 Порядку; призначає обстеження
відповідно до створеного плану лікування.
Також сімейний лікар може відкривати окремі епізоди при звертаннях пацієнта при гострих
захворюваннях або з адміністративних причин тощо.
Звертаємо увагу на деякі правила обліку наданих послуг в ЕСОЗ, які дозволяють мінімізувати
дублювання послуг за пакетом “Первинна медична допомога” та пакетом “Розширені послуги з
первинної медичної допомоги окремим категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та
територіальну цілісність України”:
1. Облік дій зі спостереження та лікування пацієнта з діагнозом з Р70-Р99 проводиться в
окремому епізоді (чутливі дані) за звичайними правилами. У той же час проведення скринінгу на
виявлення розладів з психічного здоров’я, надання психологічної допомоги пацієнтам без
вищевказаних діагнозів може обліковуватися в межах епізоду “А98 Підтримання здоров’я /
профілактика”. Зазначаємо, що такі пацієнти можуть потребувати частішого проведення скринінгу на
виявлення розладів психічного здоров’я та розладів, пов’язаних із вживанням психоактивних речовин.
2. Облік дій зі спостереження та лікування пацієнта з діагнозом “А80 Травма /
пошкодження”, “А81 Численні травми / пошкодження”, “А82 Вторинний наслідок травми”, “А89
Наслідки протезування” може обліковуватися в межах епізоду “А98 Підтримання здоров’я /
профілактика”.
3. Облік дій зі скринінгу больового синдрому, а також зі спостереження та лікування
пацієнта з хронічним больовим синдромом (код А01 Біль загальний / множинної локалізації) може
обліковуватися в межах епізоду “А98 Підтримання здоров’я / профілактика”.
4. Облік дій з моніторингу за виконанням пацієнтом індивідуальних реабілітаційних
планів для відновлення після травм і захворювань або участь медичних працівників у наданні
реабілітаційної допомоги (код А57) може обліковуватися в межах епізоду “А98 Підтримання здоров’я
/ профілактика”.

5. Облік адміністративної роботи (код А62), пов’язаної зі станами, визначеними пунктом
14 Порядку, може обліковуватися в межах епізоду “А98 Підтримання здоров’я / профілактика”.
6. Виявлення порушень зору та слуху та подальший супровід із забезпеченням
своєчасного консультування та лікування відповідними спеціалістами може обліковуватися в межах
епізоду “А98 Підтримання здоров’я / профілактика”.
Наголошуємо, що факт надання послуг учасником експериментального проєкту впродовж
одного місяця підтверджується шляхом внесення даних до ЕСОЗ, що містять відмітку про відвідування
пацієнтом лікаря; медичний запис із зазначенням діагнозу, обстеження або процедур, що були
проведені пацієнту; інші записи, що відповідають обсягу послуг, визначених цим Порядком. Отже, в
межах відкритого епізоду «А98 Підтримання здоров’я / профілактика» повинні бути ЕМЗ, які свідчать
про надання послуг, будь-яку взаємодію медичного персоналу з особою визначеного контингенту.
Для отримання оплати за цим пакетом ІД епізоду “А98 Підтримання здоров’я / профілактика”
потрібно вносити у спеціально розроблену НСЗУ форму — щомісячний звіт “Розширені послуги з
первинної медичної допомоги”.
Вхід до Сервісу звітності ЕСОЗ ІС НСЗУ за початковим посиланням: https://066.e-health.gov.ua/
На цій сторінці справа у блоці “Інструкції” викладено інструкцію щодо заповнення цієї форми.
Звіт потрібно подавати до 14 числа місяця після завершення звітного періоду.
Корисні посилання:
Умови закупівлі послуги та механізм подачі пропозиції про укладення договору
Курс “Лікар & Ветеран”
Курс “Медична допомога ветеранам: нові виклики та рішення”
Курс “Лікування пацієнтів із легкою черепно-мозковою травмою від дії вибухової хвилі”
Уряд розширює перелік медичних послуг з урахуванням бойового досвіду та особливих потреб
Дана інформація підготовлена відповідно до роз’яснень з відкритих джерел, наданих
Національною службою здоров’я України.
Проєкт реалізується відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2025 року № 140.

Послуги з адаптації ветеранам, які повністю або частково втратили зір
Розпочато збір заявок на участь у спеціалізованій програмі адаптації для ветеранів і ветеранок,
які мають повну або часткову втрату зору внаслідок війни. Програма є безоплатною.
Що передбачає програма?
Учасники отримують адаптаційні послуги з урахуванням їхніх потреб і можливостей — у
зручному форматі:
▪ індивідуальному
▪ сімейному (разом із тими, хто здійснює догляд)
▪ груповому (до 10 осіб)
🔹Вибір форми надання послуг з адаптації залежить від виду послуги, мети, завдань, етапу та
шляхів надання послуг з адаптації.
❗️Також можливе забезпечення проживання та харчування для ветеранів і ветеранок на час
проходження програми. Тривалість — 21 день та 56 днів.
🔹 Як подати заявку?
1⃣ Ознайомтеся з умовами участі за посиланням:
https://docs.google.com/document/d/1N4IonPKZwsjJHBMizO3qIVSyfgzLEWsEb5FA6LOGgjA/edit?usp=
drivesdk
2⃣Заповніть заявку — особисто або за участі представника за посиланням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe0msiBqZ_hhe0VxC7nA6vm5pUuzYc1f0Kvi34yetzAD6Gsg/viewform?usp=send_form
3⃣Оберіть надавача послуг адаптації з переліку, який формує Мінветеранів.
4⃣Пройдіть співбесіду, отримаєте індивідуальний план та розпочніть програму.
🔹 Партнери програми — Trinity Hub (м. Київ) та реабілітаційний центр «Пуща Водиця» (МВС
Київ).
Контрактування інших суб’єктів триває — географія надання послуг розширюватиметься.
Всі послуги в межах програми є повністю безоплатними для ветеранів і ветеранок, які
відповідають визначеним критеріям. Фінансування здійснюється за рахунок державного бюджету:
Мінветеранів відшкодовує вартість послуг суб’єктам їх надання — у межах встановлених граничних
цін.
Суб’єкти надання послуг з адаптації зобов’язані:
мати офіційні трудові відносини або цивільно-правові договори про надання послуг з фахівцями,
що безпосередньо надаватимуть послуги з адаптації (для юридичних осіб);
мати офіційні трудові відносини або цивільно-правові договори про надання послуг з фахівцями,
що безпосередньо надаватимуть послуги з адаптації, або відповідати вимогам до фахівця, що
безпосередньо надає такі послуги (для фізичних осіб – підприємців);
мати кабінет (кабінети) для надання індивідуальних (сімейних або групових) послуг з адаптації
або мати можливість оренди такого кабінету/кабінетів у будівлях, які відповідають нормам ДБН В.2.2-
40:2018 “Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, або обладнане
робоче місце (у разі дистанційного надання послуг) – для другого та третього рівня. Для суб’єктів
надання послуг з адаптації, що надають послуги з адаптації на першому рівні, відповідний заклад
охорони здоров’я на безоплатній основі забезпечує належні умови для надання таких послуг на своїй
території згідно із зазначеними нормами та вимогами до інклюзивності;
перед початком надання послуг з адаптації отримати інформовану добровільну згоду особи –
отримувача послуг з адаптації відповідно до вимог законодавства.
Для звітування про фактично надані послуги з адаптації та здійснені заходи, визначені
індивідуальним планом з адаптації, суб’єктом надання послуг з адаптації щомісяця складається звіт,
який містить інформацію за звітний період про загальний обсяг наданих послуг з адаптації за видами
та рівнями їх надання.
Звіти подаються щомісяця до 5 числа наступного місяця замовнику послуг з адаптації.
Оцінка відповідності суб’єкта надання послуг з адаптації здійснюється за такими критеріями:
1) щодо якості надання:

наявність спеціалізованої матеріально-технічної бази, що відповідає ДБН В.2.2-40:2018
“Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, ДСТУ ISO 23599:2017, ДСТУ ISO 17049:2017,
санітарним нормам та вимогам доступності для осіб з порушеннями зору (включаючи тактильні
направляючі, контрастні позначки, адаптовані санвузли, пандуси/ліфти) (далі – затверджені стандарти
та вимоги у сфері забезпечення доступності та інклюзивності), а також забезпеченість спеціалізованим
обладнанням та технічними засобами для навчання осіб з порушеннями зору;
наявність внутрішніх стандартів, процедур та регламентів надання послуг, що охоплюють всі
етапи роботи з особами – отримувачами послуг з адаптації (система управління якістю);
2) щодо кваліфікації та компетентності персоналу – наявність у фахівців вищої освіти не нижче
першого (бакалаврського) рівня (освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр) за спеціальностями
“Дефектологія”, “Корекційна освіта” (за нозологіями), “Практична психологія”, “Соціальна
педагогіка”, “Психологія” або за іншими спеціальностями галузей знань “Освіта”, “Освіта/Педагогіка”,
“Педагогічна освіта”, “Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини”, “Охорона здоров’я та соціальне
забезпечення”, “Медицина”, “Соціальна робота” згідно з переліками галузей знань, напрямів та
спеціальностей, за якими здійснюється (здійснювалася) підготовка здобувачів вищої освіти у закладах
вищої освіти, або досвіду роботи за професійною кваліфікацією “Інструктор з просторового
орієнтування та мобільності”;
підтвердження регулярного проходження курсів підвищення кваліфікації (не рідше ніж один раз
на три роки) та участі у професійних заходах;
3) щодо досвіду практичної роботи суб’єкта – підтверджений досвід роботи у сфері адаптації осіб
з порушеннями зору не менше двох років, що підтверджується наданням документально підтвердженої
інформації про кількість осіб з порушеннями зору, які успішно пройшли курс адаптації.
Для надання послуг з адаптації на першому та другому рівні суб’єкти надання послуг з адаптації
повинні відповідати критеріям якості, кваліфікації, компетентності та досвіду практичної роботи.
З метою участі в експериментальному проекті та укладення договору про відшкодування
вартості наданих послуг з адаптації юридична особа, фізична особа – підприємець (далі – заявник)
подає до Мінветеранів:
заяву, в якій зазначає найменування юридичної особи та її організаційно-правову форму або
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи – підприємця, ідентифікаційний код
згідно з ЄДРПОУ юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків чи
серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичної особи – підприємця, яка
через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки
платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в
паспорті), місцезнаходження юридичної особи або адресу задекларованого (зареєстрованого) місця
проживання (перебування) фізичної особи – підприємця, фактичну адресу надання послуг (у разі, коли
місце провадження підприємницької діяльності відрізняється від місцезнаходження юридичної особи
або адреси задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) фізичної особи –
підприємця), контактний номер телефону, адресу електронної пошти;
інформацію та копії документів, що підтверджують наявність трудових або цивільно-правових
відносин фахівців із заявником, відповідність заявника та кваліфікації фахівців вимогам, визначеним
пунктом 28 цього Порядку.
Проєкт реалізується відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2025 р. № 1060.
Як ветеранам і ветеранкам отримати послугу довготривалого догляду?
ХТО МОЖЕ ОТРИМАТИ ПОСЛУГИ?
учасники бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни (функціональний стан пацієнта за
шкалою Бартела має становити 30 балів і менше).
ЯКІ ПОТРІБНО МАТИ ДОКУМЕНТИ?
заяву про отримання послуги (може подати пацієнт, або його дружина/чоловік/ член
сім’ї/законний представник у разі несвідомого стану пацієнта); документ, що посвідчує статус особи;
направлення від лікаря (сімейного або іншого спеціаліста), за винятком випадків переведення з іншого
медзакладу.
ЯКІ ПОСЛУГИ НАДАЮТЬСЯ?

проведення первинної оцінки функціонального стану (за шкалами Бартела, Карновського) та
подальший моніторинг не менше одного разу на тиждень; спостереження, лікування, обстеження,
профілактичні огляди, залучення фахівців; нагляд за станом, контроль прийому ліків, профілактика
ускладнень (пролежні, інфекції), ефективне знеболення; забезпечення гігієни та збалансованого
харчування (включаючи покращене ентеральне харчування); проведення підтримуючої реабілітації та
психологічної, соціальної, духовної підтримки; надання допомоги близьким родичам щодо організації
домашнього догляду та навчання навичкам самообслуговування.
Вартість циклу догляду залежить від рівня функціонального стану пацієнта (оцінюється за
шкалою Бартела протягом щонайменше 28 календарних днів): висока залежність (20 балів або менше):
5 452,52 гривні за цикл; помірна залежність (від 21 до 30 балів): 3 484,30 гривні за цикл.
Надання послуг з урахуванням специфічних потреб пацієнтів включає:
проведення первинної оцінки функціонального стану пацієнта за стандартизованими шкалами
(Бартела, Карновського) з визначенням рівня залежності від сторонньої допомоги з подальшим
здійсненням моніторингу не менше одного разу на тиждень та відповідним зазначенням результатів у
медичній документації;
спостереження та супровід пацієнта (лікування, обстеження, діагностика, профілактичні огляди)
з урахуванням стану здоров’я пацієнта, наявних хронічних захворювань, даних медичної карти
пацієнта, залучення інших необхідних фахівців для консультування із зазначенням частоти їх візитів;
здійснення щоденного нагляду за станом здоров’я пацієнта, контролю прийому ліків,
профілактики ускладнень та інфекційних захворювань, ефективного знеболення, усунення або
полегшення інших симптомів захворювання, догляду за пролежнями із зазначенням відповідної
інформації у медичній документації;
забезпечення підтримки гігієни та збалансованого харчування (в тому числі поліпшеного
ентерального харчування відповідно до специфічних потреб пацієнта);
проведення підтримуючої реабілітації та психологічної, соціальної та духовної підтримки;
забезпечення безперервності та наступності медичного догляду;
підтримка комфорту та фізіологічних потреб пацієнта;
надання допомоги дружині (чоловіку) або іншому члену сім’ї, або законному представнику
пацієнта щодо організації домашнього догляду, навчання навичкам самообслуговування.
Зміст та обсяг послуг визначається відповідно до медичних показань.
Мінветеранів затверджує наказом склад міжвідомчої комісії для визначення учасників
експериментального проекту, яких передбачається включити до клінічних маршрутів пацієнта для
отримання послуг, та критерії, за якими приймається рішення щодо укладення договору за кожним
надавачем медичних послуг з урахуванням його спроможності, наявності циклів догляду, оплата за які
може бути здійснена за рахунок бюджетних коштів.
Заяви про підписання договору приймаються НСЗУ засобами поштового зв’язку або за наявності
технічної можливості в електронній формі та подаються на розгляд міжвідомчої комісії. Міжвідомча
комісія розглядає їх на засіданні щодо доцільності укладення договору, про що зазначається в
протоколі.
До складу міжвідомчої комісії включаються не менше двох представників від Мінветеранів, по
одному представникові від МОЗ та НСЗУ та один представник громадськості, який є фахівцем у сфері
довготривалого догляду (за згодою).
Протокол засідання міжвідомчої комісії Мінветеранів надсилає до МОЗ та НСЗУ.
НСЗУ після отримання протоколу міжвідомчої комісії щодо укладення договору або відмови в
укладенні договору протягом п’яти робочих днів інформує заявника про це шляхом надсилання
повідомлення на зазначену в заяві заявника адресу електронної пошти або його поштову адресу.
Про укладення договору із заявником НСЗУ інформує Мінветеранів.
Підставою для відмови в укладенні договору є:
невідповідність наданої інформації специфікаціям та умовам закупівлі медичних послуг;
перебування заявника у стадії припинення;
наявність порушеної справи про банкрутство заявника або визнання його банкрутом;
застосування до фізичної особи – підприємця та юридичної особи, її засновників (учасників,
власників, акціонерів) або керівника спеціальних економічних або інших обмежувальних заходів
(санкцій).

Послуги надаються пацієнтам почергово в порядку надходження заяв у межах встановлених
бюджетних асигнувань для надання послуг відповідно до договору та цього Порядку.
Проєкт реалізується відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України
від 23 жовтня 2025 р. № 1365 та розпочнеться з січня 2026 року.
Держава оплачуватиме послуги з корекції рубцевих змін шкіри після травм та
опіків для Захисників і Захисниць
Ще один важливий крок на посилення медичної підтримки наших Захисників і Захисниць —
держава оплачуватиме надання послуг з корекції рубцевих змін шкіри після травм, опіків для тих, хто
захищав і продовжує захищати Україну. Порядок реалізації пілотного проєкту затвердив Уряд.
Хто може скористатися?
ветерани й ветеранки, в тому числі з інвалідністю;
діючі військовослужбовці, включно з іноземцями та людьми без громадянства;
поліцейські, рятувальники та службовці Державної кримінально-виконавчої служби, які
безпосередньо брали участь у бойових діях або забезпечували заходи з національної безпеки та
оборони.
Завдяки застосуванням ін’єкційних виробів медичного призначення та лазеру можна не лише
повернути шкірі еластичність, зменшити біль, усунути функціональні порушення та запобігти
подальшому росту рубців, а й покращити самопочуття людини. Для ветеранів і ветеранок це особливо
важливо, адже такі процедури допомагають подолати психологічні наслідки, знову відчути комфорт у
власному тілі.
Програма починає діяти з січня 2026 року. Держава компенсуватиме надання послуг з корекції
рубцевих змін шкіри для наших Захисників і Захисниць усім медзакладам незалежно від форми
власності, якщо ті мають відповідну ліцензію та договір із Мінветеранів.
Обсяг послуг включає вісім ключових етапів:
первинну консультацію та формування плану лікування
корекцію рубцевих змін шкіри
повторні огляди лікарем перед кожним сеансом корекції
супровід лікування під час всього амбулаторного курсу лікування
консультування за необхідності із застосуванням методів і засобів телемедицини
навчання навичкам самостійного догляду
проведення клінічної оцінки стану рубця, з відображенням динаміки
заключну консультацію після завершення курсу з оцінкою результатів, наданням індивідуальних
рекомендацій.
Послуги з безоплатної психологічної допомоги ветеранам війни, членам їх сімей та деяким іншим категоріям осіб
Мінветеранів реалізується трирівнева система надання психологічної допомоги ветеранам війни
та членам їх сімей та деяким іншим категоріям осіб передбачена Порядком та умовами надання
психологічної допомоги ветеранам війни, членам їх сімей та деяким іншим категоріям осіб (далі –
Порядок та умови), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.09.2022 № 1338.
❓ Хто зможе скористатися:
🔹 ветерани війни;
🔹 особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
🔹 постраждалі учасники Революції Гідності;
🔹 військовослужбовці, які брали безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення
оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією
Російської Федерації проти України;
🔹 члени сімей таких осіб (дружина (чоловік), малолітні, неповнолітні та повнолітні діти і
батьки) та члени сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України.
🔹 Що передбачає програма?
Трирівневу систему надання психологічної допомоги:

1⃣перший рівень, що включає соціально-психологічну підтримку та надання соціальних
послуг;
2⃣другий рівень, що включає психологічну допомогу;
3⃣третій рівень, що включає комплексну медико-психологічну допомогу, яку забезпечують
мультидисциплінарні команди.
Психологічна допомога може надаватися стаціонарно та/або амбулаторно, та/або дистанційно.
Мінветеранів відшкодовує вартість наданих послуг із психологічної допомоги суб’єктами другого та третього рівня. Розмір відшкодування залежить від досвіду роботи, спеціалізації, сертифікації, наукових ступенів, звань фахівців тощо.
❓ Як отримати послуги із психологічної допомоги?
Для отримання психологічної допомоги другого та третього рівня отримувач послуг може
звернутися безпосередньо до суб’єкта надання послуг, включеного до Реєстру суб’єктів надання
послуг із психологічної допомоги для ветеранів і членів їх сімей (далі – Реєстр).
Інформація про суб’єктів надання послуг, включених до Реєстру, оприлюднена на офіційному
вебсайті Мінветеранів (https://mva.gov.ua/veteranam/perelik-subektiv-nadannya-poslug-vkluchenih-doreestru-subektiv-nadannya-poslug-iz-psihologichnoi-dopomogi-dlya-veteraniv-i-chleniv-ih-simey).
❓ Як стати надавачем послуг із психологічної допомоги ветеранам війни, членам їхніх сімей та деяким іншим категоріям осіб?
Вимоги до потенційних надавачів послуг із психологічної допомоги:
🔹 мати статус юридичної особи, чи фізичної особи-підприємця;
🔹 не мати укладеного договору із НСЗУ;
🔹 мати офіційні трудові відносини або цивільно-правові договори про надання послуг з
фахівцями, що безпосередньо надаватимуть послуги із психологічної допомоги, чи будучи ФОП
відповідати вимогам до фахівця;
🔹 мати кабінет для надання індивідуальної/сімейної/групової психологічної допомоги або
обладнане робоче місце у разі дистанційного надання послуг.
🔹 перед початком надання послуг отримати інформовану добровільну згоду отримувача послуг
із психологічної допомоги.
У разі надання послуг із психологічної допомоги третього рівня суб’єкт надання послуг також
повинні мати:
🔹 ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики;
🔹 структурний підрозділ (центр психологічної реабілітації та/або травматерапії, або відділення
медико-психологічної реабілітації тощо), укомплектований працівниками, що виконують роботу на
підставі трудового договору (контракту) або за цивільно-правовими договорами, який забезпечує
проведення мультидисциплінарною командою стаціонарної та/або амбулаторної, та/або дистанційної
психологічної допомоги;
🔹 до складу мультидисциплінарної команди повинні входити щонайменше чотири особи,
зокрема обов’язково щонайменше один лікар-психіатр та щонайменше три особи з числа лікарівпсихологів або лікарів-психотерапевтів, або психологів;
🔹 щонайменше один кабінет для прийому отримувачів послуг членами мультидисциплінарної
команди та обладнане робоче місце у разі дистанційного надання послуг.
Фахівці, які надають психологічну допомогу, повинні відповідати таким кваліфікаційним
вимогам:
🔹 мати вищу освіту за спеціальністю “Психологія”, “Медична психологія” або “Медицина”
(спеціалізація за фахом “Медична психологія”, “Психотерапія”, “Психіатрія”, “Психофізіологія”) або
за спеціальністю “Психологія” (спеціалізація за фахом “Клінічний психолог

🔹 мати досвід практичної роботи в закладах охорони здоров’я та/або реабілітаційних закладах
не менше одного року та/або досвід практичної роботи за фахом не менше двох років;
🔹 проходити супервізію протягом останніх двох років.
❗️ Алгоритм дій, щоб стати надавачем послуг із психологічної допомоги
Крок 1. Відправити заяву та наступні документи на електронну адресу psy_registry@mva.gov.ua,
а саме:
1) заяву про включення до Реєстру за формою, затвердженою Порядком та умовами
2) перелік послуг із психологічної допомоги, які має право надавати суб’єкт надання послуг, їх
зміст та обсяг, умови і порядок отримання;
3) інформацію та копії документів, що підтверджують наявність трудових або цивільно-правових
відносин фахівців із заявником, відповідність кваліфікації фахівців вимогам Порядку та умов;
4) інформацію про наявність кабінету (кабінетів) для надання психологічної допомоги та про
рівень забезпечення доступності даного приміщення та будівлі для осіб з інвалідністю та інших
маломобільних груп населення, документ, що підтверджує право власності чи користування
відповідним приміщенням;
5) копію установчого документа юридичної особи (у разі, коли він не оприлюднений на порталі
електронних сервісів) або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб –
підприємців та громадських формувань (для фізичної особи – підприємця);
6) копію документа, що підтверджує факт утворення та склад мультидисциплінарної команди
(для заявників, що планують надавати психологічну допомогу третього рівня).
Заявники, які надають психологічну допомогу третього рівня, додатково подають інформацію
про наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики; структурного
підрозділу (центру психологічної реабілітації та/або травматерапії, або відділення медикопсихологічної реабілітації тощо), який забезпечує надання мультидисциплінарними командами
психологічної допомоги.
Крок 2. Отримати рішення Мінветеранів
Після прийняття рішення Мінветеранів направить повідомлення з роз’ясненням подальших дій.
Крок 3. Підписати договір із Науково-навчальним експертним центром “Бородянка”
Науково-навчальний експертний центр “Бородянка” офіційно визначено адміністратором
Реєстру суб’єктів надання послуг із психологічної допомоги для ветеранів та членів їхніх сімей.
Для укладення договору про відшкодування вартості наданих послуг із психологічної допомоги
необхідно надати такі документи:
витяг (виписку) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців
та громадських формувань;
копію документа (паспорта), що посвідчує особу представника/підписанта договору;
копію реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника (за наявності) або
копію паспорта громадянина України — для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання
відмовилася в установленому порядку від отримання реєстраційного номера та має відповідну відмітку
в паспорті (для фізичних осіб – підприємців);
копію документа, що підтверджує повноваження представника діяти від імені юридичної
особи (наказ, довіреність тощо);
копію установчого документа юридичної особи (лише для юридичних осіб);
документ, який містить відомості про контактний номер телефону, адресу електронної пошти,
адресу вебсайту або іншого інформаційного ресурсу (за наявності);
копія наказу про включення до Реєстру;
копія наказу про прийняття на роботу фахівця / цивільного правового договору із фахівцем;
довідка про відкриття банківського рахунку (IBAN);
документи, що підтверджують кваліфікацію фахівця для розрахунку розміру відшкодування
за послуги фахівця (дипломи, сертифікати, свідоцтва тощо);

планова кількість годин надання послуг з психологічної допомоги;
копія паспорта та РНОКПП фахівця;
копія трудової книжки (за наявності);
копія наказу про створення мультидисциплінарної команди у складі не менше чотирьох осіб
(для надавачів послуг третього рівня).
Контактні дані Науково-навчального експертного центру “Бородянка”:
Телефон: 096 275 63 54
Адреса електронної пошти: csprborodyanka@gmail.com
Звіти подаються щомісяця до 5 числа наступного місяця Науково-навчальному експертному
центру “Бородянка”.
Проєкт реалізується відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2022 р. № 1338.
Послуги з посилення спроможностей ветеранам із обмеженнями життєдіяльності
Мінветеранів розпочата реалізація експериментального проекту щодо надання послуг з
посилення спроможностей окремим категоріям осіб із обмеженнями життєдіяльності, які захищали
незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.
🔹 Що передбачає програма?
Експериментальний проект зосереджується на персоналізованій допомозі та довготривалій
підтримці та передбачає:
пост-реабілітаційну підтримку для забезпечення стійкого відновлення після основного курсу
реабілітації;
навчання навичкам самообслуговування та основ догляду за собою для мінімізації залежності від
сторонньої допомоги;
консультування щодо адаптації житла, транспортних засобів та робочих місць;
створення умов для активної участі ветеранів й ветеранок у житті громади, сприяння
працевлаштуванню;
навчання членів родини щодо особливостей життя ветеранів й ветеранок після поранення та
правил надання їм допомоги.
До пакету входитимуть комплекс обов’язкових та варіативних послуг.
🔹 Обов’язкові послуги:
підготовка індивідуального плану з посилення спроможностей з урахуванням індивідуальних
потреб;
допомога реабілітолога;
навчання навичкам самообслуговування, самостійності та основ догляду за собою;
навчання методам влаштування доступного, безпечного і ергономічного функціонального
середовища вдома, на роботі, в громадських місцях;
психологічна допомога.
🔹 Варіативні послуги надаватимуться з урахуванням індивідуальних потреб та можуть
включати:
послуги лікаря-дієтолога;
послуги терапевта мови та мовлення;
послуги щодо діагностики та лікування розладів сну тощо.
Послуги надаватимуться як окремо ветерану чи ветеранці, так і в супроводі члена сім’ї.
Вимоги до потенційних надавачів послуг з посилення спроможностей:

🔹 бути юридичною особою незалежно від форми власності, чи фізичною особою-підприємцем;
🔹 не мати укладеного договору із НСЗУ за пакетами медичних послуг, що передбачають
надання реабілітаційної допомоги
🔹 не отримувати оплату за надані соціальні послуги за рахунок коштів державного чи місцевих
бюджету;
🔹 мати офіційні трудові відносини або цивільно-правові договори про надання послуг з
фахівцями, що безпосередньо надаватимуть послуги, чи будучи ФОП відповідати вимогам до фацівця;
🔹 перед початком надання послуг отримати інформовану добровільну згоду отримувача послуг;
🔹 мати приміщення, що відповідають таким вимогам:
кабінет (кабінети) для надання індивідуальних (сімейних або групових) послуг з посилення
спроможностей або можливість оренди такого (таких) кабінету (кабінетів);
приміщення для проживання особи – отримувача послуг (у разі надання послуг з посилення
спроможностей стаціонарно) та членів його сім’ї, розташоване на першому поверсі, а в разі наявності
працюючих ліфтів чи підйомників можливе розміщення на інших поверхах;
приміщення, облаштоване меблями та матеріалами, що симулюють облаштування житлового
помешкання для відновлення участі в активностях повсякденного життя (шафи, стіл, стілець,
комп’ютер, телефон, дошка для прасування, праска, великий настінний годинник, календар, книги,
газети, журнали тощо);
кухня та кухонні матеріали для відновлення участі в інструментальній активності повсякденного
життя (мийка, плита, мікрохвильова піч, холодильник, набір ерготерапевтичного посуду, чайник
електричний);
туалет та душ, обладнані відповідно до вимог державних будівельних норм В.2.2-40:2018
“Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”.
Приміщення та прилегла територія мають відповідають державним будівельним нормам В.2.2-40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, ДСТУ ISO 23599:2017, ДСТУ ISO 17049:2017, санітарним нормам та вимогам доступності для осіб з обмеженням повсякденного
функціонування (включаючи адаптовані санвузли, пандуси/ліфти), а також забезпеченість спеціалізованим обладнанням та технічними засобами для навчання осіб з обмеженням повсякденного функціонування;
Вимоги до фахівців, які надають послуги:
🔹 обов’язково щонайменше один фахівець із вищою освітою другого (магістерського) рівня за
спеціальністю “Психологія”, “Медична психологія” чи “Медицина” (спеціалізація за фахом “Медична
психологія”, “Психотерапія”, “Психіатрія”, “Психофізіологія”) або за спеціальністю “Психологія”
(спеціалізація за фахом “Клінічний психолог”);
🔹 обов’язково щонайменше один фахівець із вищою освітою другого (магістерського) рівня
галузі знань “Охорона здоров’я та соціальне забезпечення” за спеціальністю “Терапія та реабілітація”,
спеціалізація за дипломом “Ерготерапія”; або вищої освіти другого (магістерського) рівня галузі знань
“Освіта” за спеціальністю “Фізична культура і спорт”;
🔹 обов’язково щонайменше один фахівець із вищою освітою другого (магістерського) рівня
галузізнань “Охорона здоров’я та соціальне забезпечення” за спеціальністю “Медицина”, спеціалізація
за фахом “Фізична та реабілітаційна медицина”; або вищою освітою другого (магістерського) рівня
галузі знань “Охорона здоров’я та соціальне забезпечення” за спеціальністю “Терапія та реабілітація”,
спеціалізація за дипломом “Фізична терапія”; або вищою освітою другого (магістерського) рівня галузі
знань “Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини” за спеціальністю “Освіта” або “Фізична культура
і спорт”.
У разі надання варіативних послуг фахівці повинні відповідати таким вимогам:
🔹 у разі надання послуг консультування щодо лікувального і лікувально-профілактичного
харчування – вищої освіти другого (магістерського) рівня за напрямом підготовки “Медицина”,
спеціальністю “Лікувальна справа”, проходження інтернатури за спеціальністю “Терапія” з вступною
спеціалізацією “Дієтологія”;

🔹у разі надання послуг щодо діагностики, профілактики та корекції порушень мовлення – вищої
освіти другого (магістерського) рівня галузі знань “Соціальні науки, журналістика та інформація” за
спеціальністю “Психологія”; або вищої освіти другого (магістерського) рівня галузі знань “Освіта” за
спеціальністю “Спеціальна освіта”; або вищої освіти другого (магістерського) рівня галузі знань
“Культура, мистецтво та гуманітарні науки” за спеціальністю “Філологія”; або вищої освіти другого
(магістерського) рівня галузі знань “Охорона здоров’я та соціальне забезпечення” за спеціальністю
“Медична психологія”;
🔹 вища освіта за іншими спеціальностями галузей знань “Освіта”, “Бізнес, адміністрування та
право”, “Освіта”, “Охорона здоров’я та соціальне забезпечення”, “Соціальні науки, журналістика та
інформація” згідно з переліками галузей знань, напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється
(здійснювалася) підготовка здобувачів вищої освіти у закладах вищої освіти.
Кількісний склад фахівців суб’єкта надання послуг та працівників, що забезпечують
функціонування, життєдіяльність та обслуговування приміщень суб’єкта надання послуг, визначається
з урахуванням кількості ветеранів, які одночасно отримують послуги з посилення спроможностей,
ступеня важкості обмежень життєдіяльності ветеранів та навантаження фахівців.
❗️ Алгоритм дій, щоб стати надавачем послуг з посилення спроможностей
Крок 1. Відправити заяву та наступні документи на електронну адресу control@mva.gov.ua, а саме:
1) заяву про включення до програми;
2) інформацію та копії документів, що підтверджують наявність трудових або цивільно-правових
відносин фахівців із заявником, відповідність кваліфікації фахівців вимогам програми;
3) довідку у довільній формі про відсутність отримання суб’єктом надання послуг коштів
державного бюджету чи місцевих бюджетів за надання соціальних послуг.
Крок 2. Отримати рішення Мінветеранів
Після прийняття рішення Мінветеранів направить повідомлення з роз’ясненням подальших дій.
Крок 3. Підписати договір із Мінветеранів
Проєкт реалізується відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2025 р. № 1476.

Поширити

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *